onsdag 30 september 2009

Nu hände något!


Som alltid när man har förbannat tråkigt, eller om livet känns som att det suger hästballe, så vänder det oftast när man minst anar det!

Som nu! Nej, jag har inte hittat rostbröd. Makens bror ringde för en stund sen, de vill tacka oss för hjälpen med toastmasteriet och fotograferandet på deras bröllop genom att bjuda upp oss en helg till Stockholm! Vi får betala resan själva (tack vare makens SJ-kort blir det billigt) men vi bor hos dem i Vasastan och de bjuder på mat, vin och trevligheter!

Jag som längtar jättemycket efter att komma till Stockholm! Jag har inte varit där på... hundra år. Eller hur länge sen var det jag sprang Lilla Lidingöloppet tro? Eller jag menar: Med min ringa ålder... fem år sen. Max. *host*

Det ska bli jättekul! Synd bara att det är i november och inte nu i september - när det är som vackrast. Men samtidigt är det bra att ha något roligt att se fram emot! Kul! Undrar vad jag ska ha på mig när vi åker tåg? Måste nog snart börja skriva packlistor! Kanske måste jag köpa de där ursnygga kängorna (kängorna? de kallas knappast kängor? men vad säger man? skaftlösa stövlar?) som jag såg på lunchen igår...? Rea på Rizzo. MhMhMh! Me like!

Nähä. Kvällsmat var det!

Men shit! Jag ska ut och resa!

4 kommentarer:

  1. Och då måste vi ses! Eller ja, om det finns tid för det i din shoppingkalender.

    SvaraRadera
  2. Singelmamman;
    Ja! Det hade varit jättekul att träffas! Såklart det finns tid! (om inte de har ett späckat schema för oss, vilket jag inte hoppas!)

    SvaraRadera
  3. Eeeeh, när ska denna träff äga rum?
    *känner att det inte är så långt till huvudstaden*

    SvaraRadera
  4. Nilla;
    Ja, vad kul det hade varit! Det kommer bli någon gång i november tror jag, det är inte bestämt ännu.

    SvaraRadera