söndag 6 september 2009

Eh... trädgårdsblogg!


Jag vet att ni undrar! Hur min trädgård ser ut!
Mitt drivhus välte i stormen häromdagen, flera krukor och fat gick sönder.
Never mind. Jag hade inte planterat något i dem.
Jag vet fan inte vad jag ska med ett drivhus till över huvudtaget!
Det ser bara lite coolt och duktigt ut.

Så jädra ocoolt bara när det låg ner...
Skit samma.

Här är en tacksam blomma! Den har blommat med stora röda klockor (? inte vet jag) hela sommaren! Och de klarar torka! Även att få mycket regn också verkar det som.
Den ska in till vintern, tål ej frost.
Bye bye blomma.


Och så har vi då en inte lika tacksam plantering.
Den stora höga saken har blåst och står nu på sniskan (nej, inte numera, för jag pillade ner en sten bakom stammen så för tillfället står den upprätt!)
Men det ser ju förjävligt ut på ren svenska.
Jag tog bilden och efter det tog jag saxen och gick lös på alla blommor och blader som övergått till brunt alternativt brunsvart. Nästan förkolnade var vissa blad. Usch.


Jag tycker inte om att pilla nere i jorden i krukor där jag inte ser vad som finns.
En gång för länge sedan råkade jag skrämma en halv ICA Stormarknad med mitt skrik...
Jag hade en konstig ovana att alltid sticka ett finger i jorden på alla krukväxter jag gick förbi (eh... ja...) ända tills denna gången då. Det satt nämligen en jäääättestor spindel i krukan. Jag dog nästan. Och det gjorde nästan samtliga av de som befann sig i butiken också.


Nu ska jag fixa lunch. Extra kul idag. Roligt i vanliga fall och en rejäl utmaning idag! *no no*
Ena dotterns kompis är allergisk mot både mjölk- och sojaprotein.
Nudlar är riskfria hoppas jag. Det är det enda vi har hemma (tror jag) som inte innehåller något av dessa ämnen. Hoppas jag.

4 kommentarer:

  1. Kul med lite trädgårdsbilder. härom kvällen när sonen skulle göra ordning sig för sängen så gick han och hämtade en tidning. Jag frågade vad han skulle göra...äh ta bort en spindel bara, sade han lugnt. Både sambon och jag kollade...och KOLLADE. Det var den största spindel jag sett (förutom på Skansen då) lurviga ben och allt...så jag förstår dig.

    SvaraRadera
  2. Älskar, älskar, älskar när det kommer bilder! Mera! Vill se kostymen och maken och toakaklet och rubbet! Själv är jag så urusel, så jag glömmer bort hur man gör mellan gångerna för att ladda ner bilder på datorn. Men skam den som ger sig:)

    SvaraRadera
  3. Magnus;
    U s c h !!! *ta bort den bilden*


    Ann-Louise;
    Toakaklet?
    Mer bilder kan jag nog bjuda på... älskar ju bilder.. Lovar du att börja blogga igen då?

    SvaraRadera
  4. Jag skulle älska att ha ett växthus.
    DÅ skulle jag odla en massa saker.

    Tror jag nu iaf.

    Vete tusan om det skulle inträffa. Gröna fingrar? mja kanske inte helgröna precis.

    Inte halvgröna heller.

    Strunar nog i växthuset *kommer på*

    SvaraRadera