tisdag 31 maj 2016

Författarlivet alltså!


Idag har jag inga åtaganden alls. Himla skönt, även om det är roligt när det händer saker. Det enda jag måste göra är att cykla ner till postens in- och utlämningsställe och lämna in två böcker som ska skickas iväg. Inte särskilt betungande.

Jag har även skrivit igen, för första gången på drygt en vecka, tror jag. Minns inte när jag senast skrev. Det har varit så himla mycket den sista tiden ... Mycket, men väldigt roligt!

Idag har jag även haft besök. Himla trevligt med lite sällskap!

Det är soligt och varmt. Svettigt varmt. Och jag är nog lite matt efter gårdagens anspänning. Dels pratat i radion men också att jag lämnade blod för första gången.

På lördag är det signering som gäller. Akademibokhandeln på Allum. Mellan 12 och 14. Kom gärna dit och säg hej!

Jag ska ringa en annan bokaffär också och höra om de är intresserade av att jag kommer dit och signerar. Sedan behöver jag nog landa lite. Två tidningsreportage, ett releaseparty, ett författarsamtal (föredrag, typ) och intervju i radion! Allt detta inom loppet av tio dagar! Man blir lite trött, även om det är oerhört roligt att få vara med om! Jag klagar absolut inte - ställer gärna upp på liknande saker igen!

Men nu måste den här författaren äta lunch.


2 kommentarer:

  1. Tjoho! Snacka om att leva författarlivet till fullo! :) Efter det här kommer du tycka det är lugnt och skönt när du kan återgå till skrivfasen igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! :)
      Hur roligt det än är med uppmärksamhet (när den är positiv), så är det skönt när livet är lite mer normalt och vanligt. Jag har svårt för att stå i centrum ... men jag ÄLSKAR när boken uppmärksammas.

      Radera