fredag 20 maj 2016

Inte kan väl jag ... jo, det kan jag!


Häromdagen tog jag mod till mig och ringde Akademibokhandeln på Allum. Bokade in ett signeringstillfälle (trots att signeringar är det jag bävar för allra mest. Har sett alldeles för många författare sitta eller stå ensamma och nästan bortkomna i en bokaffär medan folk går omvägar, eller låtsas som att de inte ser ... även kända och etablerade författare råkar ut för detta).

Igår var jag på Allum i annat ärende och gick förbi bokaffären och tittade in. Läste namnskylten på en av tjejerna i kassan och presenterade mig. Vi hade en trevlig pratstund! Hon mindes vårt samtal och hon hade läst på lite om boken och mig - smickrande och kul!

Ibland blir jag så glad över mig själv, att jag gör saker trots att det känns motigt.

Det känns fortfarande rätt jobbigt att stå och försöka se bekväm ut när jag inte är det, men jag ser det som bra träning och övning. Om inte annat så i att gå utanför min lilla och ibland rätt snäva bekvämlighetszon.

Har jag tur kanske någon snäll person förbarmar sig över mig och köper en bok, för att jag ser så ensam ut. Jag köpte en av Björn Hellberg en gång, för att vara snäll ... Måste fråga pappa om han läste boken? Han fick den i födelsedagspresent.


4 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt. När ska du vara på Allum? Jag vill så klart ha mitt ex signerat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lördag 4/6 mellan 12 och 14. Vore såå kul om du dök upp! :)

      Radera