tisdag 3 maj 2016

God morgon god morgon

Vaknade strax efter sex i morse och kunde inte somna om, trots att jag var trött och inte fått mina 7-8 timmars sömn.

Klockan sju åkte jag ner och handlade lite frukost. Borde cyklat i det sköna vädret, och sparat lite på miljön, men det är bråttom på morgonen!

Nu har jag fått i mig en kopp kaffe, kollat lite informationsmaterial från förlaget och fyllt i en ledighetsansökan från sonen.

Snart dags för frukost och manusskrivning.

Manus 2 mäter nu 34000 ord. Fortsätter jag i samma takt kommer jag vara klar med råmanus om max fyra veckor. (Med risk för att jag räknat fel, huvudräkning är inte min grej.)

När jag åkte hem från affären mötte jag en strid ström av bilar, som alla var på väg mot sina olika arbeten, och jag tänkte tack och lov för att jag får lov att åka hem och ägna mig åt det jag älskar allra mest - att skriva. Hjärta på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar