lördag 14 maj 2016

Nya, lite bättre rutiner


Sedan några månader tillbaka har jag skaffat mig skrivrutiner som jag tycker funkar jättebra. Jag skriver det första jag gör på morgonen och förmiddagen. En eller två koppar kaffe vid datorn samtidigt som jag skriver. En paus lite då och då (om jag kommer ihåg det) för att köra igång en tvätt, eller bara skaka loss armar och axlar och stretcha lite. Det sliter på kroppen att skriva för långa stunder åt gången.

I mitten av april satte jag upp en deadline. Jag räknade ut hur lång tid jag behövde för att komma upp i 90 000 ord och kom fram till att jag borde vara klar i början av juli.

Även med Tills något annat tar vid hade jag som mål att nå 90', men jag nådde inte ända fram. Storyn var helt enkelt klar redan vid 80' och då var det inte så mycket att be för. Att trycka in ord och skapa onödiga scener bara för att dryga ut ville jag inte.

Som det ser ut nu kommer jag att vara klar senast en vecka innan midsommar. Om inget oförutsett inträffar. Det är jag faktiskt riktigt imponerad över mig själv för. Heja mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar