torsdag 5 maj 2016

Ickebekymmer att grubbla på en solig helg


Följa med maken ner till torpet eller stanna hemma?

Vädret ska bli fint på båda ställena, men det finns stor möjlighet att det blir varmare i Småland än här, där vi är 2 mil från västkustens kalla havsvatten ...

Barnen skulle bli överlyckliga om vi åkte båda två och de fick huset för sig själva ...

Jag skulle behöva komma dit ner och koppla bort och koppla av, och bara vara ... och hjälpa till att städa och röja sedan det drogs nya elledningar (ser föjävligt ut i huset just nu).


M e n ... äldsta dottern ska iväg på fest. Då är det lämpligt att någon förälder finns hemma. OM något (gudförbjude) händer henne. Vill inte befinna mig 25 mil bort, och kanske besvära min syster med att åka och hämta (även om älskade syster skulle ställa upp!).

Vill inte heller förbjuda den snart 17-åriga dottern att åka iväg och träffa kompisarna.


Jag får nog vackert stanna hemma den här helgen. Och det är inte hela världen. Jag älskar att vara hemma, och jag älskar att sova ensam (även om jag älskar att ha min man nära också, men ensam - utan ljud och rörelser från någon annan - är underbart ibland).

Jag har en trädgård och ett växthus att påta i - lyckligt lottad! Och jag slipper stå ut med stök och bröt i ett nerkylt och rått torp. (Även om det är paradiset på jorden)

Det kommer fler helger, och förhoppningsvis har maken en lång semester i sommar. (I wish, typ.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar