fredag 4 september 2009

Det blåser, mycket...


Det blåser oroväckande mycket nu. Och det känns som att det friskar i ännu lite till i vindbyarna. Det är nästan så att jag blir lite orolig. Vi bor högt och oskyddat och vad som helst kan komma flygande känns det som.

Vi (eh, maken) har vänt på balkongbordet så att det ligger upp och ner. Förra hösten blåste vårt förra bord ner från balkongen och landade bara en hårsmån från bilen! Snacka om tur! 

Nyss höll jag på att hoppa högt när en spann skramlade till på altanen och flög som ett rött streck ner mot grannen.

Husvagnen som någon har parkerat på vägen kan gärna få blåsa bort. 

Nähä. Om jag skull ta och leta efter något gott! Det får man äta när man sjuk. Tycker jag. Och det tror jag att min syster också håller med om. Hoppas lite försiktigt...


3 kommentarer:

  1. Krya på dig och unna dig nåt riktigt gott :) .
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Men usch för blåst!! Det är hösten i ett nötskal det :-(
    Jag brukar vara så rädd att fönstren ska blåsa in..

    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Åhh, vad mysigt!!!! Älskar när det blåser;). Inatt hade vi värsta thunderstormen så nu på morgonen vaknade jag av ett antal coyotes...... snacka om mycket sömn.
    Krya på Dig!!! Kram

    SvaraRadera