lördag 5 september 2009

Hjälp! Jag behöver hjälp!


Vad ska jag ha på mig ikväll?

VAD ska jag ha på mig?

Myskläder går ju fetbort. Det är annars min favvoutstyrsel en lördagkväll. Men ikväll. Ca tolv människor på middag. Tolv personer i blandade åldrar. Jag är yngst såklart - självklart eftersom jag är så jätteung! *slänger med det långa perfekta hårsvallet*

Men vad vad vad? Jag måste inte vara jätteuppklädd men jag måste ändå vara uppklädd och se representabel ut (heter det inte representabel? Heter det representativ? Var är svenskläraren när jag behöver henne!?) 

Svarta strumpbyxor och tunika?
Min nya kostym? Åh, kostym är trevligt! (Men har jag helt bestämt mig för att behålla den? Det är frågan!)
Kjol. Nä, inte kjol.
Och inte jeans.
Svarta långbyxor och något trevligt upptill (och vad har jag som är "trevligt upptill"? Måste jag slänga mig med en massa gammalmodiga uttryck? Jag som är så himla ung menar jag. Jag borde slänga mig med ord som Pördigt. Pöööördeeeyyy. Eller andra käcka Mogi-ord [meugi eud] )


Ok. Tillbaka till ämnet. Klädproblem.

Jag får sätta lite fart tror jag. Har lite att göra innan jag kan svida om. Tur, då kan ni få lite betänketid!

2 kommentarer:

  1. Bart arsel och träskor samt ett glittrande värdinneleende.
    Eller sup gästerna dyngpropp så skiter de i vad du har på dig, bara du fyller på glaset i rätt tid.

    SvaraRadera
  2. Om du har nudistfest, så slipper du att välja kläder... hihi ;) . Näe fy för att sitta och äta NAKEN, uäh!

    Åh, jag ääälskaaar att storhandla :) ! Men alla är olika :) !
    Ha en trevlig fest nu då :) !
    Kram!

    SvaraRadera