tisdag 1 december 2009

Bullerbyn? Så inte Bullerbyn...


Jag fick tjata, och tjata och tjata! De satt ju kvar och glodde på tv efter att julkalendern var slut! Och när det väl var dags att tända datumljuset var jag redan på dåligt humör, så det kändes som att tända vilket ljus som helst. (Ja, jag vet, man ska inte ha för höga förväntningar på saker och ting och blablabla, men jag har det! Julen är inte bara barnens högtid, den är min min min!)

Men iväg kom de. I tid! Och nu undrar jag i mitt stilla sinne om jag inte borde ha borstat äldsta tjejens tänder lite mer noggrant. Hon ska till tandläkaren idag... Hm. Hoppas det går bra ändå. Hon kommer ju att äta i bamba innan det är dags också. Oh no, skulle jag skickat med tandborste till skolan kanske? Äh, det kommer fler tillfällen att impa på tandläkaren. Och det är maken som ska gå med henne.

Jaha. Nu är det tisdag, en ljus tisdag, med frost ute! Och jag har några timmar att spendera hemma! Skönt! Frukost och kaffe i lugn och ro - livskvalitet! Jag kräver inte så mycket mer. Lite nya kläder då och då, kanske en fin väska, en ny parfym när jag hittar en jag bara måste ha, ett restaurangbesök, ett gott vin till helgen och ibland ett riktigt riktigt gott vin...

Note to self: Gå ut i god tid idag för att hinna skrapa bilen.

7 kommentarer:

  1. God morgon!
    Behövde inte skarpa rutorna men vi hade -2 när jag körde yngsta till skolan. Det ser ut att bli en fin dag här hos oss på kusten. :)
    Ha en skön förmiddag!

    SvaraRadera
  2. Åh! Känner igen.... känner igen.... känner igen.....
    Jag hade förväntningar på 1 december. Absolut. Snö eller nåt. Hade varit lite nöjd med frost. Men närrå! Här ska vi förgås av ännu en brun, blöt dag. Ska det va på det här viset????
    Lyllo dig som får skrapa bilen.... ;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Japp, tisdag hela dagen idag! Ingen frost här, bara duggregn...hmm...grågrått.

    Klart att man vill ha lite som förgyller vardagen!;)Som snygga kläder*tänker*, en ny parfym vore ju inte dumt heller*tänker vidare*

    Ha en tippentoppentisdag!

    SvaraRadera
  4. ha ha skrattar man har ett rosa skimmer som moder mellan varven man vill ha det så där bullerbyn.. så tappar man humöret för annat kom i deras väg.. myset bara försvinner... hoppas du har vinter däck i dag och att du får en fin början på dagen( ja hela dagen så klart) ändå.. kram

    SvaraRadera
  5. Alla: Ha en härlig dag ni också, med eller utan sol och minusgrader!

    SvaraRadera
  6. Hahaha! HÖG igenkänningsfaktor:D

    SvaraRadera
  7. Va´ 17, är det kallt hos er?!
    Då får ni hoppas på lite snö snart då!

    SvaraRadera