onsdag 2 december 2009

Rimfrosten sveper in


Det är vitt ute på marken och på träden och på hustaken. Och det glittrar liksom överallt ute! Underbart, ljuvligt och otroligt vackert! Det finns inget vackrare än en vit vinter. Helst ska det vara mycket snö och rimfrost! Hoppas att kylan stannar kvar i natt och att barnen och jag får uppleva en vacker soluppgång i morgon bitti.

Tyvärr pratas det om regn och plusgrader till helgen. Varför varför varför kan inte kylan få stanna när den äntligen kommer? Vi skulle bli ett gladare och lyckligare folk om det kunde komma lite snö som lyste upp vår mörka tillvaro! Det finns ingen gud. Och om det gör det är han inte god. Det finns nämligen inget gott i brunt, grått och regnigt väder.

Men positivt är att jag sovit gott två nätter i rad! Inte en enda gång har jag vaknat! Härligt!

5 kommentarer:

  1. Jag skulle tro man får en friskare befoning med minusgrader också, basselusker fryser och blir mindre aktiva.

    Och inget går upp mot god sömn, inget!!!

    SvaraRadera
  2. Mofs..helt enkelt2 december 2009 kl. 21:40

    Jag har varit i vinterland i en vecka. 40 cm snö och 22 minusgrader en dag.Snö som faller och snötunga träd. Knaster under skorna. Underbart. Jag vill tillbaka.
    Vi "sörlänningar"har ju aldrig vinter tyvärr.
    Ha det gott
    MofsKram

    SvaraRadera
  3. Anne: Om inte annat kommer vi känna oss friskare. Och vi kommer kanske vilja vara ute mera, vilket minskar smittspridning. I alla fall på skolorna, om de skickar ut ungarna på rasterna!

    Mofs: Åh, vad härligt det låter! Jag längtar tills vi ska till fjällen...
    Du glömmer inte att meddela mig när du börjar blogga igen va?! : )

    SvaraRadera
  4. Jag hör av mig när det är aktuellt med ny blogg ja..hm..det rycker lite i bloggtarmen faktiskt..men livet är så fnittrigt kuligt just nu så jag hinner liksom inte riktigt med ;)

    SvaraRadera
  5. Mofs: Det låter bra! Kul att livet verkar leka! =)
    Kram!

    SvaraRadera