lördag 5 december 2009

Med magen full av deg


Hjälp vilken god pepparkaksdeg mamma hade gjort! Mums-mums! Magen står i fyra hörn. Mindre mums-mums. Jag struntade i att baka i år, bistod barnen med hjälp i stället. Att komma med mjöl, att komma med bakplåtspapper och springa skytteltrafik mellan spisen och ugnen med varma plåtar och med kalla plåtar!

Ska jag baka vill jag göra det helhjärtat och inte behöva avbryta mig för att hjälpa barnen.

Nu är barnen så pass stora och duktiga att de fixar att kavla och göra figurer själva! Sååå skönt! Nästa helg ska de få baka lussekatter! *lägger köpa saffran på minnet*

Nu blir det god mat och gott, rött vin!

Sen blir det godis!

I morgon blir det till att sluta äta godis. Ha ha! Tror jag på den själv eller? Ja, det gör jag. I morgon är det slut. Nu jävlar ska fetvolangen bort.


3 kommentarer:

  1. Hm, jag kanske skulle joina dig där (hur det nu ska gå till...). Inget godis förrän på fredag!

    SvaraRadera
  2. Nilla: It´s a deal! Inget jävla godis, inget snacks, inget onyttigt what so ever! Och det där onyttigt... det är väl upp till var och en att dra sina gränser kring?

    SvaraRadera
  3. Inget godis...inget snacks...hur många gånger har inte jag sagt det ;)

    SvaraRadera