söndag 13 december 2009

En dag närmare jul...

Tredje advent idag. Det är lite vitt ute på marken! Igår kom ett stilla snöfall, precis när jag var ute och promenerade! Så himla härligt!

Idag funderar jag på att åka iväg och köpa lite julklappar. Om jag åker så sent som möjligt på eftermiddagen borde det inte vara så mycket folk. De borde vara hemma och fira advent. Fast jag minns ett annat år... också någon av adventsöndagarna - det var knôkat med folk! Undrar om det inte var den dagen jag inte hittade någon parkering och åkte hem igen.... Jag klarar bara inte att handla med massor av folk. Det är illa nog att behöva gå där det är trängsel, och då leta efter något att köpa och sen stå i kö... Nej, nej, nej. Det går fetbort!

7 kommentarer:

  1. Önskar Dig en underbar Lucia och 3:dje advent!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det går verkligen FETbort!
    Faktum är att det brukar vara lugnt på stan den 22 och 23 på kvällen då ju affärerna har kvällsöppet. Då kommer jag och handlar julklappar!

    SvaraRadera
  3. Glad Lucia! Och jag har fortfarande inte handlat något större i julklappsväg. Agneta min panik är väldigt nära nu!! Det värsta är att vi ännu inte funderat ut vad vi ska köpa till våra döttrar (det var lätt när dom var småtjejer och blev superglada för ritpapper och pennor, typ) nu är det väldigt svårt :)

    SvaraRadera
  4. Jag är precis likadan.
    Hatar att gå i affärer och ställen med mycket folk.
    Skitjobbigt.

    Hos oss gäller snabbt in-snabbt utmetoden.
    Så gjorde jag idag.
    In och handla och sen gasen i botten hem.
    Där andades jag ut och svor sen för att jag missade hälften på listan.

    SvaraRadera
  5. Jag vågade mig faktiskt ut i shoppingrundan i dag. Det var faktiskt riktigt lugnt och skönt!
    I alla fall i denna lilla stad:)

    SvaraRadera
  6. Fuskigt att eran snö ligger kvar... ;)

    SvaraRadera
  7. Snö här också! Och ju senare på dagen desto mer folk i affärerna! Håller med Nilla, 22 och 23 är toppendagar för julklappsinköp. Intalar jag mig för att jag inte hinner, orkar eller kan innan dess......

    SvaraRadera