torsdag 3 december 2009

En himla massa saker om mig

Jag fick en award med en utmaning av Cina för ett litet tag sen. Nu ska jag ta och göra den, inte för att jag hunnit tänka så mycket på vad jag ska berätta, men jag vill få gjort den innan jag glömmer bort.

Tio intressanta eller ointressanta saker om mig (med reservation för att ni hört det förut):

  • Jag är felstavningspolis (trots att jag själv stavar fel ibland)
  • Jag ogillar särskrivningar "jätte mycket" - och retar ihjäl mig när jag själv inte har koll på vilka ord som ska skrivas ihop eller inte... *kan tyvärr inte vara perfekt jämt*
  • Jag älskar ordspråk, deviser, talesätt mm
  • Jag går igång på Svensk Grammatik och önskar mig en grammatikbok i julklapp
  • Jag vill lära mig franska igen
  • Jag är fruktansvärt orolig för vår framtida miljö
  • Jag hatar all slags slöseri med resurser och jag återanvänder alla plastpåsar tills de går sönder eller är för äckliga för att användas igen (gäller även brödpåsar)
  • Jag vill lära mig sjunga och funderar på att ta sånglektioner när jag får tid
  • Jag älskar murgröna (ärligt talat! Hur intressant är det?)
  • Jag vill hoppa ur ekorrhjulet
Det där var tio punkter tror jag.
Men jag har kommit igång nu så jag fortsätter lite till: (och tycker ni att det räcker nu så slutar ni bara läsa!)

  • jag är ganska kroppsfixerad och bara hatar när min mage sticker ut längre än brösten, eller när rumpan inte är separerad från låren
  • jag är också ganska fixerad vid hur ung eller gammal jag ser ut (så onödigt att lägga energi på...) sur för att aldrig få visa leg på systemet
  • jag gillar inte att se ut som alla andra, eller göra som alla andra
  • jag tänker efter (alltså: jag tänker efteråt, och inte innan jag pratar)
  • jag gillar att vara ironisk och driva med folk och inte tala om att jag skojar

4 kommentarer:

  1. Ah, vad jag också vill hoppa ur ekorrhjulet!!! Att det verkar omöjligt (för mig iallafall) kommer nog vara min stora livssorg när jag summerar mitt liv såsmåningom.

    SvaraRadera
  2. Intressant läsning, även murgrönekärleken ;)

    SvaraRadera
  3. Nilla: Det är omöjligt för mig också... jag vägrar flytta ifrån vårt hus! Tänk om man kunde göra något... något eget, för sig själv, något meningsfullt och givande...

    Ulrika: Tyckte du? (Hade du inget vettigare för dig..?)
    ; )

    Osloskånskan: Gulle dig!

    SvaraRadera