lördag 19 december 2009

Firat farfar

Sådärja. Farfar är firad med massor av god mat, vin, efterrätt (jag tog tre ggr) och tårta (hade jag vetat att det skulle komma tårta hade jag nöjt mig med två portioner efterrätt. Tror jag)!

Han fick ett par flaskor fin whiskey (vad fan vet jag om det? Jag kan inget om whiskey) och finchoklad (det vet jag däremot!). Han såg nöjd ut och sa att nu var julen räddad!

Det var trevligt att få träffa mina småländska släktingar också!

Nu är det snart sängen... lite kvällsmat först bara. Jag är fortfarande en trött och lite sliten människa. Jag behöver mycket sömn så här års... Men huset börjar bli städat, någotsånär.

2 kommentarer:

  1. Härligt med farfars kalas wow 95 år !
    Förstår att du är trött ...

    I går så såg jag solen som låg och glänste mellan trädtopparna inte lång stund för att sedan försätta oss i mörker.. ljuset fattas mig...
    Men eftersom jag är född i Kiruna där är det mörkt i nästan 3 månader endast grynings ljus en stund sedan mörkret så här 50 mil söderut får man ljus även om det
    är en kort stund--
    Ljuset och värmen ger energi-- man är tröttare på vintern..
    Brukar tänka på barnen förstår att dom är slut och julovet är behövligt
    att behöva ta in ny information hela dagarna i skolan när man är trött ..är inget kul...
    hoppas du får en trevlig mysig 4e advent---

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en underbar 4:e advent!

    Kram Lena

    SvaraRadera