söndag 20 december 2009

Julen flyttar in

Nu har vår julgran kommit på plats i vardagsrummet! Stor, grön och tät står den i ett hörn och ska få veckla ut sig i all sin prakt. Sen ska den kläs. Det ska barnen få fixa i år.

Förra julen krävde jag att jag skulle få klä granen och barnen fick en egen julgran uppe för att hänga sitt jox i. Som den snälla och pedagogiska mamma jag är. Var. Det var bara det att barnens julgran blev så mycket finare än den jag hade klätt. Inte en massa fula saker som jag hade befarat. Jag skämdes över mitt beteende, faktiskt... Så i år är det en julgran som gäller och den ska barnen få klä!

Själv ska jag dricka mig en kopp te, gjort på färsk ingefära. Nu ska immunförsvaret få sig en boost och kanske magen kommer i ordning också. Såvida jag inte har en släng av katarr för då lär den bli värre. Fast jag har nog bara vanlig stressmage.

Ikväll kanske det kommer bilder från mitt (icke så väldigt) jul-pimpade hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar