onsdag 2 december 2009

Som omväxling...


Jag är trött. Som omväxling till ... eh. Trött.
Men jag accepterar det. Det är årstiden. Det är brist på ljus och sol och förmodligen en jädra massa vitaminer... D-vitamin är väl den vi får av solen. Och brist på sol är lika med brist på vitamin D.

Jag går och lägger mig nu, jag fixar inte att trotsa naturlagarna längre. När jag var yngre var det inga problem.

Jag ska göra utmaningen, som jag fick häromdagen, i morgon har jag tänkt. Och kanske även visa någon bild från mitt pimpade hem (min en stjärna på fot i köket, vid matplatsen, och min en enljusstake à la nittonhundratal) samt mina stjärnor i vardagsrummet. De är hela fyra stycken nu! (Tre olika, men det tänker jag inte berätta för någon)

Men nu skriker sängen för fullt på mig. Bäst jag går och lägger mig. Ska först bara gömma pappret från de tre kolorna som jag blivit tvångsmatad med. Jodå, det kom en osynlig kraft och stoppade in dem i munnen på mig. En åt gången, som sakta fick smälta mellan tungan och gommen.... Mmmmm.... Tre stycken var jag tvungen att äta. Helt ofrivilligt.

4 kommentarer:

  1. Ja, TRÖTT är förnamnet.
    Tycker jag får svårare och svårare för det här mörkret varje år.

    Men SNART vänder det! Och visst är det mysigt med alla adventsljusstakar :)

    SvaraRadera
  2. Hihi, precis som Renaldo var TVUNGEN att göra med semlan igår då... =D

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Här var det faktiskt sol igår så jag var ute på lunchen och gick en liten stund. Lapade i mig solstrålarna!

    SvaraRadera
  4. Sov 10 timma inatt - äntligen sovmorgon - och åt tre choklad igår. Vinnnnter. Ugh, har också utmaningar som jag borde ta tag i!

    SvaraRadera