torsdag 8 april 2010

Ingen panik

Min nyckelknippa är borta. Kvarglömd på jobbet, fullt synlig på skrivbordet. Det är vad jag tror. Annars har jag blivit av med dem på vägen hem.

Men. De ligger inte kvar på skrivbordet på jobbet, en kollega har varit och tittat efter dem. Och jag har dem inte i kappfickan, inte i kassen, och inte heller i handväskan. Så var är de? Och här skulle det komma, om jag inte vore en ordningsam flicka med städat ordförråd, en otroligt massa fula och mer eller mindre rumsrena ord ...


2 kommentarer:

  1. Men herregud, någon gång ska väl du också tappa bort nycklarna. Det gör jag minst en gång i veckan.

    SvaraRadera
  2. Fint av dig att inte i all hast slänga ur dig massa fula ord!! Verkligen bra av dig!!

    Men du jag skulle bli flyförbannad;)
    Var är dom? Hur länge fick du vänta på att få komma in?
    Har du en sånn där liten hittatillbakatillägarenbricka på, eller?

    SvaraRadera