lördag 3 april 2010

Och bra jobbat

Igår åkte jag och handlade (och höll på att få ett psykbryt, men det hör inte hit) och skulle då handla ballonger till mig och min syster. Mina tvillingar fyller nio i morgon och de gillar ballonger, och syrrans kille ska ha barnkalas idag och behöver massor av ballonger.

Jag lovade att handla åt henne när jag ändå skulle ner och handla.

Idag är ballongerna spårlöst försvunna.

Maken packade upp kassen när jag kom hem och dum som jag var tänkte jag inte på att ta hand om ballongerna direkt, och kanske kilat över och lämnat dem till min syster. Nejdå. Varför göra något direkt liksom? När man kan skjuta upp det.

Nu ska hon ha barnkalas om en timme och här sitter jag och bloggar.

Mina tjejer har sparkcyklat till fotbollsplan för att fråga maken om han minns om han packade upp några ballonger i går och var han i så fall la dem...

7 kommentarer:

  1. Man ska aldrig, och då menar jag aldrig, låta en karl packa upp kassarna...
    Här slogs vi i flera månader om en tub riven pepparrot... Men det är en annan historia....

    SvaraRadera
  2. Oj! Hoppas inte mannen trodde att det var en annan slags ballonger...;-)

    SvaraRadera
  3. Fru V: Nej, hoppas inte!!!

    Pillargon: Nej, man ska nog inte det... han har slarvat bort en grön marsipan också.... trodde jag tills jag kom på att jag aldrig köpte en grön, bara en rosa. Hm...

    SvaraRadera
  4. Hahaha...
    Jag köpte nya påskfjädrar till riset...dom är borta! Köpte nya och då hittade jag dom andra!

    SvaraRadera
  5. Hihi - det är så underbart igenkännande att läsa din blogg!!!!!!!
    Hoppas det löser sej med ballonger - annars kanske ni har nåra kådisar liggande som ni kan blåsa upp!!!!!!!!! ;););)

    SvaraRadera
  6. Haha,bästa strategin!
    Sätta barnen i arbete i en krissituation som denna så att du kan blogga om den! =D

    SvaraRadera
  7. Gafflan: Det där är ju så typiskt.

    Inna: Skönt att jag inte är ensam!

    Nilla: Det är väl därför man skaffar dem?!

    SvaraRadera