fredag 2 april 2010

Jag är verkligen ingen poet

Eller så har känslan inte infunnit sig riktigt. Trots nästan en halv flaska gott rödvin. Nu är jag sömnig i stället.

Kanske är jag poet när jag vaknar i morgon bitti? Då kanske jag förstår vad det handlar om. Idag gör jag det

Ett tag idag tänkte jag att jag skulle börja med min bok i stället. Kanske fortsätta med den jag påbörjat, eller börja på en helt ny. Fast nu har jag kört fast. Kommer inte på något att skriva om. Ingen handling inga givna karaktärer. No nothing.

Tror jag låter skrivandet vara en stund. Så även dikthelvetena.

4 kommentarer:

  1. Raring, ge inte upp, men ta en paus om det känns bra! Vågar jag tala om att jag skrev ett nytt kapitel på min roman ikväll!? Natti natti

    SvaraRadera
  2. Haha - tror du får ta en hel flaska nästa gång så ska du se att det lossnar!!!!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Fru Venus: Nej, jag ger ju inte upp i första taget. Tyvärr kan tyckas...

    Inna: Jag får göra ett försök i kväll! Maken får ta slatten från igår och jag tar hela flaskan för mig själv! Då jäklar!

    SvaraRadera
  4. Vila, var det inte så, låt texten vila....
    Det kommer ska du se :O)
    Lätt för mig att säga, som inte behöver :O)

    SvaraRadera