söndag 4 april 2010

Rörd

Herregud! Gulle er som ger så fina kommentarer på mina dikter! Den första är kanske mer en dikt än vad den andra är - för den är skitkass rent ut sagt, det inser till och med jag! Men jag ska försöka jobba lite på den i morgon. Plus skriva ytterligare två. Suck, pust och stön!

Kanske skulle jag våga lägga ut mina texter också... de som jag skrivit i kursen alltså.

Grejen är den att mina texter är viktigare för mig. Och då blir de per automatik känsligare för granskning. Eller snarare: Jag blir känsligare. Det är jobbigare för mig om mina texter bli dissade än om mina dikter blir det. (Maken sitter och säger amen varje gång jag läser upp en dikt. Borde jag bli präst?)

Fast det är klart. Om jag ska kunna bli författare eller skribent eller vad jag nu vill, så måste jag klara av att få mina texter granskade! Ju! Ibland undrar jag hur jag tänker? Jag vill vinna allt men jag vågar inte att satsa ett endaste litet skit. Fegis är vad jag är.

3 kommentarer:

  1. Inte präst, du jobbar alla söndagar då ;-) Det är tufft att lägga ut sina texter, därför skriver jag under annan namn, men det blir bättre med tiden! Kram

    SvaraRadera
  2. Du skriver ju jättebra, Agneta! "Go for it!!" Kan inte vänta tills det är dags för boken, den kommer att bli kanonbra!

    SvaraRadera
  3. Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.

    SvaraRadera