onsdag 28 mars 2012

Det flyter på bra nu

Efter 2000 ord är det dags för lunch. Skrivandet går bra. Orden bara flödar ur fingrarna och jag vill vill vill bara skriva mer! Vill!

Men min kropp säger nej. Jag är trött i rygg, axlar och armar. Varför då? Så himla dumt.

Ok. Jag lyssnar på kroppen. Jag tar en paus. Kanske lägger jag mig på spikmattan en stund eller grejar lite i tvättstugan.

Sen måste jag röra på kroppen också känner jag. Det här att stå fastlåst i långa perioder är inte bra. Det vet jag ju. Så varför kör jag bara på? Jo, för att det är så förbannat roligt att skriva!
        .

5 kommentarer:

  1. Du får diktera och låta någon annan skriva

    SvaraRadera
  2. Du får hamstra alla ord och ta fram dom när du mår bra i kroppen. Bra att du vilar ibland. Tänk på att det faktiskt finns olika hjälpmedel till tangentbordet, kolla gärna upp sådant! SJälv kan jag inte skriva utan att ha en handledskudde!

    SvaraRadera
  3. Härligt när du har flyt.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att höra att du har flöde! Det är en skön känsla.

    SvaraRadera