torsdag 15 mars 2012

Spänning på morgonkvisten

En stund efter att mina tvillingar gått iväg till skolan hörs uttryckningsfordon. De närmar sig. Och kommer till slut så nära att jag kan se dem.

Tack och lov kör de rakt fram istället för att svänga vänster, åt skolan till. Tack och lov (ja, jag tänkte faktiskt så i den stunden) är det två brandbilar - och ingen ambulans. De kör till ett dagis. Oh nej! tänker jag.

Men. Tack och lov, igen, verkar det vara falsklarm. *pustar ut*

Jag ser bilarna från min balkong och det verkar lugnt allting. Så himla skönt!

Och spännande för de barnen som är där just nu! Brandmän, liksom...! Undrar om jag ska gå ut en liten sväng...?

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att det inte var något allvarligt.

    SvaraRadera
  2. Spännande, och tack och lov för att det var lugnt!

    SvaraRadera
  3. Klart du måste gå en sväng! Hallå! Brandmän!!

    SvaraRadera