tisdag 27 mars 2012

Det kvällnar

Shoppingtur, panikmiddag och föräldramöte. Aktivt föräldramöte där vi satt i grupper och diskuterade barns internetanvändning. Intressant.

Skrämmande få föräldrar kände till sociala medier. Och ingen annan av föräldrarna i min grupp (5 st) fanns på Facebook. De var lite rädda för vad som kan hända där.

Jag är rätt säker på att jag var en av ytterst få av alla som var där, som twittrar. Eller ens känner till vad Twitter är...

Kände mig rätt modern. Och ung.

3 kommentarer:

  1. Och klok. Som är där ungdomarna är. Även om dina inte ännu är där så går det fort. Och ungdomar fejkar personnummer och kommer in på Facebook och andra Internetställen med åldersgräns.

    SvaraRadera
  2. men jösses! Det är ju superviktigt att man är med i sociala medier där barnen kommer att hänga! Rädd för??? Vad fan är det för föräldraskap??? (pardon my french)

    Haha, "twittra", i lördags ringde min 86-åriga farfar och frågade vad det var... det tycker jag är coolt (han är även med på fb) att vuxna människor inte har en aning tyder på grav underallmänbildning!

    klart du är ung! Det är du ju!

    SvaraRadera
  3. Heja dig! Tur att iaf du har koll på hur internetvärlden funkar.
    Har gått med i en Facebookgrupp som heter Vardagshjältar mot nätmobbing och det är skrämmande vad man får se.
    Tror att det är viktigt att föräldrar är uppmärksamma på hur utsatta kidsen kan bli där ute i cyberrymden.

    SvaraRadera