torsdag 8 mars 2012

Men vad är detta?

Huvudvärk som eskalerar, ett godissug som inte är av denna värld (och som inte ens godis rår på - mamma kom förbi och slängde in en påse med några godisar efter att ha läst en statusuppdatering på Facebook).

Jag hade ju kommit igång med skrivandet ju.

Nu vill jag bara krypa ner under filten i soffan och möla i mig något mer gott. In fact, jag skulle kunna göra det! Jag måste inte köra igång en maskin med tvätt (vilket jag borde eftersom jag inte tvättat något den här veckan) och jag måste inte städa.

Jag har hela morgondagen på mig att fräscha upp huset. Vi får inte besök förrän på lördag eftermiddag.

Alla dessa måsten. Alla dessa måste-vara-duktig-flicka-måsten. På självaste kvinnodagen. Baah.
Men eftersom jag inte är någon kvinnosakskvinna kan jag gott köra igång en omgång tvätt.

För att liksom leva ut det här att jag är i en kvinnofälla à la femtiotalet. OBS. IRONI.
         .

4 kommentarer:

  1. Själv drar jag mig för att gå ut i kylan och blåsten för att hämta in ved men om jag inte gör det, blir det onödigt kallt.
    Hm, delikat dilemma!
    Lite nyfiken på din yrkes/ledighetsstatus blir jag också?
    Verkar som om du skriver och uppdaterar på ungefär lika konstiga tider som jag - och hemifrån dessutom!?

    SvaraRadera
  2. Åsa: Ja :)

    Mångmamma: Jag är hemma! Hemmafru/författarwannabe.
    Sa upp mig innan jul, för att förverkliga en dröm. (Och slippa jobba heltid. Det blev slippa jobba helt.)

    SvaraRadera
  3. www.oftaresommar.blogspot.com

    SvaraRadera