måndag 26 mars 2012

Så var det vardag igen

Måndag och alla är off to work och school. Utom jag.

Jag får ägna mig åt det som är mitt jobb just nu: Skrivandet.

Mitt samvete har kommit ikapp mig lite grann. Jag tänker tankar som "jag är bara hemma och latar mig", "jag gör ju ingen nytta", "snart kommer jag tröttna på mitt hem" och av alla dessa tankar är det den sista som är värst. Den i kombination med att jag inte tjänar några pengar. Inga egna pengar.

För helt ärligt känns det inte helt ok att leva på min man. Jag vill själv bidra med pengar till hushållet. Ok, jag har lite pengar på ett sparkonto. Men där vill jag att de ska finnas, uti fall att det händer något som man inte räknat med.

Jag har ett par samtal jag ska ringa. Några extrajobb/vikariat som jag kan tänka mig. Men innan jag ringer ska jag ge min text en omgång. Från förra veckan till idag har texten krympt med 1200 ord.
        .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar