torsdag 11 februari 2010

Laddar för nya tag

Jag har fått barnen till att ta ner de kläder de ska ha med sig och jag har bistått med lite hjälp. Nu blev jag tvungen att sätta mig och vila och ta en kopp te. Bägge sofforna är belamrade med kläder och mer lär det väl bli. Gud vad trött jag är. Och fy vad tråkigt det är att packa.

Jag tar nya tag för att skriva två uppgifter till i kursen som ska vara inlämnade idag. En variant av en mkt enkel text jag skrev i måndags. Nu ska den skrivas i två andra genrer och jag funderar på att göra den som en skräckhistoria och som en saga. Eller kanske artikel. Fast nej, artikel funkar inte. Finns inget nyhetsvärde alls. Hm. Tål att tänkas på. Tur att det är första veckan och att texterna ska vara väldigt enkla, eftersom jag har koma i hjärnan just nu.

Och jag har ju en förmåga att krångla till saker lite grann.

Kom en gosig lite tjej och pockar på min uppmärksamhet. På återläsande!

5 kommentarer:

  1. Duktiga barn du har som hjälper till med kläderna :) Jag tycker också det är aptråkigt att packa och det blir ju inte roligare när man är sjuk.

    SvaraRadera
  2. Packa OCH skriva två texter till kursen när man är sjuk...?
    *tycker synd om*

    SvaraRadera
  3. Gafflan: Jodå, ibland glimmar de till! ; )

    Nilla: Jag är helt slut och då har jag inte börjat med texterna än. Men lite rostat bröd och en kopp te kan nog göra lite sus tror jag. Hoppas jag.

    SvaraRadera
  4. Skäms lite (igen) och jag menar inte att vara ouppmärksam, men vad för intressant kursar du? Låter kul... Lycka till med packningen ;-)

    SvaraRadera
  5. Fru Venus: Jag går en skrivarkurs på distans! Jättekul. Första veckan nu och första inlämningarna. Jag är såklart ute i sista sekund, men nu är ytterligare två texter precis inlämnade! Fan vad kul det är att skriva! (Ursäkta svordomen) =)

    SvaraRadera