onsdag 10 februari 2010

Sängläge

Maken är på väg till Piteå nu och det ligger på mig att få iväg
barnen till skolan. Och jag vill bara sova. Jag orkar knappt ta mig ur
sängen...

Jag har vaknat en del i natt. Och 05.15 när makens alarm ringde...
Hoppas inte att han också blir dålig, han klagade på halsont i går.

Nähä, det räcker visst inte att bara ropa upp till barnen (från
sängen) jag måste tydligen gå upp till dem. Tackolov att jag inte
har tre blöjbarn längre! Och att de klär sig själva och äter
själva! Det har de ju gjort i några år, men just idag är jag lite
extra lättad.

Nähä, upp var det.

9 kommentarer:

  1. Synd att det inte var du som hade vägarna förbi här :)
    krya på dig!

    SvaraRadera
  2. ...men tänk så lugnt och skönt det blir när dom gått och du kan krypa ner i sängen igen :)
    Krya på dig Agneta!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig vännen!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Usch, usch...välkommen i klubben! Fast det är verkligen ingen rolig klubb att vara medlem i.

    Tänk vad sjuk man kan bli av en vanlig, enkel förkylning!! Och det där med droppande näsa är gräsligt.Jag upptäckte Otrivin Comp som säljs på Apoteket - den stoppar rinnsnuvan som ett mirakel.
    KÖP! :)

    Hoppas verkligen du blir bra snart! SOVA och VILA är absolut bästa medicinen.

    SvaraRadera
  5. Vilken lyxtillvaro! Kan du väcka barnen så sent som 7 på morgonen? Då hade mina barn absolut försovit sig. Och jag med.
    Just det ja, kom på en sak till.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Att en säng kan bli så attans god just på morgonen??? Det är som att det finns klor som sätter sej fast i en...man varken KAN eller vill gå upp...hm,märkligt!!
    Krya på dej!!! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Oh, vad ska maken göra i Piteå? Min gamla hemstad, där jag bott i trettio år... *nyfiken*

    Sen är det trist att du är risig. Det gäller nu att du tar det lugnt och tar hand om dig! *präktig*

    SvaraRadera
  8. Jag är så grymt trött på min säng nu! Längtar verkligen efter att bli frisk.
    Till helgen borde vi väl vara fit for fight...?

    SvaraRadera
  9. Susanne: Ja, det hade varit något det!

    Gafflan: Det blev väldigt skönt när de gick!

    Yvonne: Tack snälla!

    Annika: Inte jätterolig klubb direkt. Jag är så ful i stor röd näsa.

    Singelmamman: Strax innan sju väcker vi dem. Det är rätt ok. Fast jag tycker ju att en timme senare hade varit ännu mer ok. Låt skola och jobb börja kl 9 i stället! = Lyckligare befolkning!

    B-Anna: Det är ett lika stort mysterium som det där med sockarna i tvätten...

    Ulrika: Eh... vet inte men det är något med politik. Pite Havsbad ska de till. Tror jag...? *herregud vad jag är tom i huvudet*

    Nilla: Jag förstår det, du har legat lääänge! Saknat dig!

    SvaraRadera