söndag 21 februari 2010

Tiggeri om besök

Det finns ytterligare kommentarer jag inte godkänner och det är de som går i stil med "Vilken mysig blogg. Besök gärna min blogg eller följ mig (...)" och så adressen till bloggen. Så genomskinligt. Så tråkigt. Alltså, hade de satt en punkt efter första meningen hade det räckt, då hade jag blivit nyfiken och besökt deras blogg! Men så fort de lägger till "besök gärna min blogg/följ gärna mig..." så avvisar jag kommentaren och besöker inte bloggen. Bara för att, liksom.

Jag besöker alla som lämnar en kommentar hos mig (med något undantag förmodligen, för att jag glömmer - tyvärr!), dels för att jag är nyfiken på personen och dels för att jag tycker att det hör till god ton. Inte alltid lämnar jag någon kommentar, men oftast!

Jag skriver kommentarer hos folk för att jag känner för det, inte för att få besök tillbaka.

Tro nu inte att jag inte gillar att få kommentarer - för det gör jag! Jag älskar att få kommentarer och tycker att det är det roligaste med hela bloggandet! Men, jag gillar inte de där genomskinliga besök eller följ mig-tiggarna.


1 kommentar:

  1. Jag håller full och fast med dig!!
    Det är absolut i egoistiskt tänkande...

    SvaraRadera