onsdag 17 februari 2010

Rapport fra fjellet!

En snabb uppdatering! Eller nej, snarare ett litet säger hej-inlägg! Hej!

Första dagen hade vi strålande sol och klarblå himmel och bara ett par minusgrader. Sen har det mulnat på mer och mer och blivit kallare och kallare. Men här är ju mycket skönare kyla än i Göteborg! -10 är ju inte särskilt kyligt här, konstigt nog. Eller så har vi vant oss vid kyla?

Barnen går i skidskola varje dag och de älskar att åka slalom!

Igår var jag och mina syskon ute och körde ett 40 min skejtpass på fjället! Helt underbart, trots att jag var nära att göra en Marcus Hellner - slänga mig på marken och flåsa och inte orka ta mig upp! Eller en Ole Einar - spy efter målområdet, men jag tog mig samman och åkte ner ett par hundra meter till vår urmysiga hytte!

Eh... jag blir så himla stressad av att veta att det kostar multum varje minut jag sitter här, så jag kommer inte på något. Inte heller har jag tid att läsa några bloggar heller. Jag viker hemresan till det! Så fort vi kommer in i Sverige åker telefonen på! Hej åksjuka.

Jag är frisk, men andra är sjuka och förkylda, inget allvarligt dock. Armen är hel och verkar klara skidåkning, tack och lov.

Jaha. Det var nog allt.

Kanske blir det ett inlägg till innan lördag em!

13 kommentarer:

  1. Kul att höra att du trivs, men det är ju synd det är så himla dyrt att telefonera och blogga ;)

    Ha det så kul och skida på!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni njuter :-) Du hinner med oss andra senare!

    SvaraRadera
  3. Du verkar i alla fall ha det underbart, även om du kanske inte ser kommentaren förrens du passerar Sverigegränsen.
    Ha en fortsatt bra vecka :O)

    SvaraRadera
  4. Åh, va härligt det låter, och vad vältränad du ska bli!

    Ser fram emot din återkomst till bloggvärlden! Själv flyger jag till Sydamerika på fredag men där finns internetcaféer har jag tagit reda på =)

    SvaraRadera
  5. Låter ju TOPPEN!!!! Njut nu så väntar vi på utförligare berättelse senare!!!!
    Kram på dej :)

    SvaraRadera
  6. Låter helt underbart! Hoppas ni får se solen lite mer!

    SvaraRadera
  7. Så kul att höra ifrån dig!
    Njut av din fjällresa vi ska åka på lördag till Sälen :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt när det är gott!

    Saknar dina inlägg, men det är ju av en god anledning :)

    SvaraRadera
  9. Det låter som en väldigt mysig resa! Ha det!
    Och var rädd om armar och ben!

    SvaraRadera
  10. Jag får önska dig en trevlig helg i snöfilingans teckan!

    SvaraRadera
  11. Jag vill bara hälsa dig välkommen hem! Hoppas att ni hade en skön semester. Här far vi till Sälen på lördag så vi "ses" inte nästa vecka heller.
    Ha det bäst!
    Kramar.

    SvaraRadera