fredag 15 oktober 2010

På rätt väg (äckelvarning)

Som sagt (i kommentar efter förra inlägget) så har jag alltså inte spytt, vilket jag är enormt lycklig över. Jag HATAR att kräkas, får panik vid blotta tanken.

Jag har haft magtömning under en halvtimmes tid igår morse. Det fullkomligt golvade mig. Barnen fick klara sig själva och under de få minutrar jag var uppe för att säga hejdå höll jag på att trilla omkull. Kände mig yr, svimfärdig och illamående. Usch så ynklig.

Låg hela dagen och matade mig själv med lite Resorb - tur att jag köpte hem det förra veckan!

Det jobbigaste som finns är illamående i kombination med hunger. Jag är inte vän av hunger. Och vara hungrig men inte våga äta av rädsla för att kasta upp... det är jobbigt.

I natt var jag uppe vid tvåtiden och åt en halv macka och drack en festis och ett glas Resorb, den med svartvinbärsmak kan jag rekommendera! Perfekt efter en fest. Eller efter en diarréräd.

Idag har jag ätit lite fil med havregryn och en halv smörgås. Nu halvligger kag i sängen och bloggar från mobilen (så vet ni om det är många slarv- och stavfel) och sippar på lite efyerlängtat kaffe med mjölk i.

Hopp om livet! Äntligen. En dusch sen också, för jag luktar verkligen inte hallon...

4 kommentarer:

  1. Åh allt på en fredag! Nä så ska du inte behöva ha det! Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Har du åkt på någon kraftig maginfluensa?? Håller med dig att kräkas är inte roligt man när glad när man klarar sig från det.

    Krya på dig,Vicki

    SvaraRadera
  3. Tigris: Tack!

    Singel: Visst är det dumt? Tack!

    Vicki: Nja, jag vet inte, det for snabbt ur mig i går morse, sen golvades jag mer eller mindre - låg helt däckad hela dagen utan att orka gå upp! Urjobbigt. Fattar inte vad som hände. Men inget farligt illamående (med facit på hand) Tack!

    SvaraRadera