måndag 10 juni 2013

Boken, hur går det med den egentligen?

Ibland får jag frågan: Hur går det med boken och häromdagen sa min yngsta dotter: Mamma, glöm inte bort att skriva på din bok. Din stackars lilla bok.

Eh. Stackars?
Ja, kanske.

Just nu händer inte mycket på manuset, men i huvudet pågår desto mer. Jag vet att jag måste ändra på storyn, få till någon slags twist ... texten ska inte bara vara rolig för mig att skriva, den ska helst vara rolig att läsa också. Den BÖR vara rolig att läsa, annars är det liksom ingen vits. För jag vill ju bli läst!

Så sakta men säkert håller jag på att fundera fram en tänkbar story ... scener, personer, händelseförlopp ...

Ibland tänker jag att jag ska börja om på nytt. Helt nytt eller på nygammalt nytt (alltså skriva om denna story från början), men jag vet inte. När vi flyger på fredag har jag tänkt att ha block och penna med mig och skissa på lite tänkbara scenarion.

Något måste hända nu, både i storyn och i mitt skrivande. Tiden rinner ifrån mig och snart är framtiden här. Jag vill och inte vill jobba, men jag vill tjäna pengar. Helst vill jag skriva böcker och tjäna några kronor på det, men det verkar svårt. Hopplöst. Omöjligt.
.

1 kommentar:

  1. Ja, det är särskilt väldigt hopplöst om man inte skriver klart sina manus!

    SvaraRadera