söndag 2 juni 2013

Jag har lite semesterfeeling

Igår var jag bakis nästan hela dagen. Strax före fyra på eftermiddagen kände jag livet återvända och en middag senare hade jag nästan kunnat få för mig att smaka en droppe vin igen. Nästan. Åtminstone någon gång igen.

I fredags hade vi hur mysigt som helst. Min syster som var både man- och barnfri kom över och åt middag med mig och äldsta dottern. Vi satt på balkongen och njöt av sommaren. Sen fortsatte syrran och jag med vinet ... lite senare kom en kompis upp och drack ett par glas.

När klockan var ett vinglade jag i säng. Hela världen snurrade och hela grannskapet var lättade att vi äntligen blev tysta. Vi pratar både högt och fort efter lite vin. Och skrattar och flamsar och tramsar. Högt.

Men roligt hade vi! Vi plockade fram våra frikort och jämförde! Och det är inte frikort inom vården. Min kille heter Jude Law och är makalöst vacker. Ja, kanske lite tillrättalagt vacker men OMG.

Igår eftermiddag bjöd min bror och hans flickvän ut sig på middag till oss, mot att de handlade med sig köttbit och tillbehör. De var hjärtligt välkomna! Min bror grillade och flickvännen fixade sallad och jag gullade med deras dotter, min tre månader gamla brorsdotter - världens sötaste bebis!

På kvällen såg dottern och jag på film och åt popcorn och ostbågar och godis (dottern, inte jag). Jag var så nöjd att bara dricka vatten hela kvällen och i morse vaknade jag hyfsat pigg, trots att klockan var före sju. Vad hände med sovmorgnar?

En cykeltur ner till affären för att kunna fixa mysfrukost. Nu väntar jag bara på att dottern ska vakna. Jag dricker upp mitt kaffe så länge. Och kanske öppnar jag mitt worddokument och tittar på texten.
..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar