söndag 8 september 2013

Inte så bra

Förkylningen går inte åt rätt håll.

I natt har jag sovit ganska dåligt och jag vet inte om det beror på att jag har feber, eller om det bara känts så, eller om det beror på lite oro inför dagens fotouppdrag. Jag har försökt att dra ner pressen på mig själv, och förkylningen hjälper till bra med den biten. Det enda bra med förkylningen.

Jag vågar inte ta febern, tänker att det är bättre att inte veta. Låtsas att jag bara är lite trött ... i morgon är jag ledig vilket är jätteskönt att veta.

Nu försöker jag få i mig kaffe, ett par ägg och kanske en tallrik yoghurt om jag orkar. Huvudsaken är att jag får i mig kaffe. Ett rör med Treo får åka med i väskan, ifall att jag börjar må sämre.

Men det ska nog gå bra. Jag blir hämtad och får skjuts. Blir bjuden på lunch och säkert lite kaffe så småningom. (Det är tanter det handlar om! Som är lite äldre än jag.) Det kommer säkert bli en massa skratt och lite trams - sådant får allt ont att försvinna.

Sedärja, jag lyckades höja mitt eget humör ett par snäpp. Det ska bli riktigt roligt idag, hoppas att jag gör ett riktigt bra jobb och att alla blir nöjda. 

Vore det inte lite halvhemligt skulle jag avslöja lite roliga detaljer. Det får vänta. Så småningom kanske jag visar bilderna i bloggen.
.

3 kommentarer: