fredag 13 september 2013

Lite låg bara

Inget allvarligt, behöver bara få det ur systemet.

Sonen kom hem från träningen, jättesur. (Ledsen och besviken förstod jag.)

En av tränarna har varit på honom igen och klagat ... (inget märkvärdigt alls, förutom att sonen blev oskyldigt beskylld för att ha missat en sak, sonen påtalade detta men blev ändå "bestraffad" med armhävningar.)

Jag vet att min son kan vara verka uppkäftig - han har lätt för att prata för sig och ifrågasätter gärna när något är fel, och inte rädd för att höras och synas, och låta otrevligare än han behöver - och tränare och ledare har all rätt i världen att "bestraffa" honom om han inte gör som de säger. (Med bestraffa menas att de får göra tio armhävningar)

Men, jag har hört av sonen förut, att den här tränaren (alltid samma person) är på honom. De andra tränarna är schyssta och rättvisa.

Skulle vilja vara en fluga där någon gång och tjuvkika. Se om det är så allvarligt som min son låter påskina eller om det är ett missförstånd. Den här tränaren kan vara lite "tuff" och ganska ironisk av sig och min son är inte alltid så hårdhudad som det kan verka.

Till saken hör att det kan finnas omständigheter som kanske gör att han (tränaren) anser sig ha orsaker att vara lite extra elak mot just min son. Men jag vet inte. Jag kanske förstorar små små daggdroppar till jättesvallvågor.
.

2 kommentarer:

  1. Å känner igen mig i din känsla. Finns inget värre än när ens barn/ungdomar är ledsna eller orättvist behandlade. Man går sönder som förälder. Ha det gott och ta hand om dig.

    SvaraRadera
  2. Prata med tränaren om den specifika händelsen. Synd om saker eller händelser som ligger utanför planen ska påverka.

    SvaraRadera