fredag 27 september 2013

Tur i oturen och otur

Hela dagen har jag våndats inför trevligheterna vi var bjudna till ikväll. Trodde vi ja, eller snarare maken ... bara en månad för tidig. Dessvärre missar jag tillställningen när den väl är. Ska iväg på annat trevligt då. Typiskt att allt måste komma samtidigt.

Så ikväll blev en hemmakväll - jag ska lägga mig och sova så fort detta inlägg är publicerat - jag slapp träffa folk när jag är täppt i näsan och snuvig och det liksom finns en air av baciller runt omkring mig. När man nästan känner hur det luktar snor om en. Trots att man själv saknar luktsinne.

I morgon ska jag vara innebandymamma. Yngsta dottern ska spela sitt livs första match. Ikväll är hon med som åskådare, ombytt sådan, för att se hur det går till. I morgon är det skarpt läge. Ska bli så kul!

Sonen spelar i samma cup men är på hemmaplan, fem minuters promenad hemifrån. Och mellan de två matcherna ska han byta om och spela fotbollsmatch. Snabba ryck.

Nu ska jag sova. I morgon ska jag vara pigg och fräsch och gärna ung och snygg också.
.

1 kommentar: