torsdag 31 oktober 2013

Åtta minuters jogging

Jodå. Efter en stunds funderande klev jag ur sängvärmen och i träningskläderna som låg i en hög i badrummet, efter gårdagens träning.

Joggingrundan blev varken lång eller snabb. Men jag vet av erfarenhet att träning måste smygas igång. Helst när man inte är runt tjugo längre. Därför blev det bara en liten sväng, i regnet. Till helgen blir det kanske en längre sväng.

I morgon kväll ska jag träna lite styrka igen (crossfit-pass utomhus, med egna kroppen som tyngd - vet ni hur mycket 58 kilo kan väga? Flera hundra, känns det som.) Just nu känns det viktigt att jag håller mig hel och frisk, för jag behöver stryka mer än kondition.

Igår bad jag maken köpa med några målardukar. Ett par stycken, sa jag. Han kom hem med en hel kasse. Tolv stycken, närmare bestämt. Får se om jag hinner måla idag, eller om jag ska satsa på skrivandet. Jobbar nämligen i eftermiddag. Känns sådär just nu. (Känns helt åt helvete jobbigt just nu. Men det är på det lugna sköna stället, där jag får mer energi än jag gör av med. Känns bra, trots allt.)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar