onsdag 9 oktober 2013

Lomhörd, tillfälligt hoppas jag

Full arbetsdag från halv åtta till fyra och dagen börjar med att jag får de två minsta vid mitt bord, på var sida om mig. Därför att min kollega har X och Y på var sida om sig. Okej ...

Jag led mig igenom frukosten - två gaphalsar som turades om att vråla och/eller illtjuta rakt i öronen på mig. (Hatar höga och plötsliga ljud, helst sådana som får det att liksom vibrera i örat en lång stund efteråt).

Jag fick några timmar senare erfara att Y är en av de absolut lugnaste (och därmed också enklaste) att ha vid sin sida. Vid mellanmålet delade vi upp barnen lite mer rättvist och han satt på min ena sida. Hur lugn och behaglig måltid som helst.

Det ska jag ha i åtanke nästa gång jag kanske "råkar" få de två minsta bredvid mig ... Hur kan förresten så små varelser åstadkomma så höga och skarpa ljud? Fattar inte. Nästa onsdag ska jag komma ihåg öronproppar, för NO WAY att jag tänker utsätta mig för risk för tinnitus.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar