måndag 28 oktober 2013

Höstens mysigaste helg!

I fredags kväll åkte vi iväg mot okänt mål. Det visade sig vara Jönköping.
Vi visste att vi skulle bo på hotell två nätter och vara ute i naturen med oömma kläder. Mer visste vi inte.

På fredagskvällen var vi på liten mysig restaurang och åt tapas och drack lite vin.

På lördagsmorgonen blev det hotellfrukost och efter den iklädde vi oss varma och praktiska kläder. Det var mulet, risk för regn och kläderna skulle tåla rök. Rök som i eld.

Vi hamnade till slut vid Dumme Mosse Naturreservat där vi packade om i våra käcka ryggsäckar och hjälpte till att bära korv, bröd, kaffe och bullar, vedträn mm. Sen började vi gå. Och som gamla orienterare som vi alla är blev vi helt förälskade i den underbara terrängen!

Det kom en ganska rejäl regnskur när vi gick på en spång över själva mossen. Det kändes som att vi vandrade på kalfjället precis då. Helt underbart. Sen kom vi in i den vackraste av skogar igen och hittade en grillplats, med perfekt glöd!

Ett annat gäng hade precis grillat före oss och vi behövde bara lägga på ett par vedträn och vänta på ännu större glödbädd. Helt underbart att stå och värma sig kring elden och prata och skratta med vänner jag känt sedan jag var ungefär tio år. Ett par av tjejerna har jag lekt med sen jag var bara några år gammal.

Efter några timmar utomhus åkte vi tillbaka till hotellet, vilade en stund, duschade och sen började festen! Förfest på ett av rummen med bubbel och tilltugg och sen middag på restaurang och slutligen några stapplande danssteg på en nattklubb.

Därefter var jag trött och det var en himla tur att vi fick tillbaka den där förlorade timmen - äntligen!

Igår söndag blev det en shoppingtur på A6 och Ikea. Jag shoppade på mig ett lager med ljus. Doft-, block-, värme- och kronljus blev det. Så nu är jag rustad för stormen/orkanen som ska komma in över västkusten i eftermiddag kväll. (Måtte mitt växthus hålla bara!)
.

2 kommentarer: