torsdag 3 april 2014

Bästa natten på länge

I natt har jag sovit utan att ha fått sömnen förstörd av jobbiga drömmar! Så himla skönt. Och tack vare att jag jobbar eftermiddag idag fick jag lite sovmorgon också.

Jag vet inte, men jag tror att jag sovit gott tack vare att manuset nu är … klart, höll jag på att skriva men det stämmer inte. Men det känns som att det är lite färdigt. Åtminstone redigerat till ett andra utkast. Som idag ska skrivas ut!

Eftersom vi inte äger någon skrivare fixar maken det på annat håll. När han kommer hem i eftermiddag har man min bebis med sig. Högtidligt på något vis! Tur att vi glömde hala flaggan igår, för systersonen som fyllde år, den får hänga idag också - för mig och min delfärdiga text.

Larvig? Jag? Jajamensan! Och väldigt stolt.

Passar på att vara lite mallig nu, innan jag läser igenom texten och kanske dör skämsdöden över min omöjliga dröm att bli författare. Huu.

Men jag tänker så här: om jag inte varit ämnad att skriva, då hade jag väl inte älskat det så förbannat?! (Jag älskar visserligen att sjunga också, men det när jag ingen dröm om att göra till ett yrke. Ingen realistisk dröm i alla fall.)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar