torsdag 21 januari 2010

Den här dagen är snart slut

Arbetsdagen alltså. Alltså den arbetsdagen som är på jobbet. Sen kommer ju resten av arbetet, det som sker hemma. Jag måste tvätta idag. Och hänga tvätt. Och vika tvätt (den här delen kan jag strunta i - och brukar strunta i - men det straffar sig alltid). Och laga mat. Och se till att ett av barnen kommer iväg till, och sen hem från, scouter.

Dessutom har jag lovat att läsa för dem en stund också. Jag känner redan hur skönt det ska bli att somna där i vår säng med alla barnen omkring mig. Måste se till att jag har borstat tänderna innan bara... zzzZZZzzz

Men det är sen! Nu är det sju minuters arbete kvar (i skrivande stund). Så hejdå för nu.

3 kommentarer:

  1. Det är ganska mysigt att somna med barnen runt sig :)
    Tvätten...gah...den kunde ju kvitta.
    Ha en bra kväll.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. 22.00 var det!!!
    Alltså 22.00 och Ingenting annat!!

    SvaraRadera
  3. Gafflan: Jag har alltid ett barn i sängen när maken är borta. Urmysigt! Tvätt?

    Mina dagar: Jag lovar! Lovar!

    SvaraRadera