fredag 15 januari 2010

Färdigfirad *summerar dagen*


Så. Nu har alla gästerna gått hem och kvar är maken med disken och jag med datorn och älsklingsphonen!

Förutom det jag fick i morse och chokladen på dagen fick jag: ett armband (som ev ska bytas), en flaska Amarone (ett av deras godaste!), en hushållsvåg (nu kommer jag kunna laga mat och baka som bara den! Åtminstone väga saker), ett par vindtäta träningsbyxor, flärpar till skidorna (för kunna sätta ihop dem när man ska bära dem) och skidhandskar.

Men inte ett enda par tulpaner. Första födelsedagen utan några tulpaner..? Nya tider? Fast det gör inget. Jag är själv värdelös på att köpa med mig blommor när jag går bort *harkel*

Maken hade gjort pizzor som vi bjöd på - jättegoda. Och till det sallad, vin, cider, cola och vatten. Sen kaffe och tårta. Sen var det bra. Inget onyttigt godis alls faktiskt. Ett fat med frukt, men det står orört kvar. Glömde ställa fram.

Nu är det snart sova som gäller. Så fort han har diskat klart plåtarna så jag kommer åt vattenkranen. Måste dricka vatten, inte för att jag druckit särskilt mycket vin utan för att jag är törstig efter maten! Jag har inte druckit vatten på nästan fem timmar!

3 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!!! (lite sent men på rätt dag). Oj, så många presenter du fick! 9 stycken om jag räknat rätt? Jag är avundsjuk. Jag brukar få knappt hälften så många men det är nog för att jag fyller på sommaren så ingen kommer ihåg mig...

    SvaraRadera
  2. Sov Gott!
    Jag sänder en bukett tulpaner i tanken till dig eftersom du inte fick några. Färg får du välja själv :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Knaster: Gissa varför jag älskar att fylla år?!

    Gafflan: Gulle dig, tack! Kram

    SvaraRadera