lördag 23 januari 2010

Utmärkelser och 14 fakta


Mitt i bloggtorkan, som en slags räddare i nöden! Tack Gafflan och BrunettAnna för det!



Här är reglerna som följer med awarden:
A: Kopiera awarden på din blogg.
B: Länka till den personen som gett dig awarden.
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till.
E: Länka till deras bloggar.
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award.


Fjorton intressanta fakta om mig (huruvida det är intressant eller inte... nja... det är upp till er att bedöma):

1. Jag har tre barn, flicka 10,5; flicka snart 9 och pojke snart 9. Japp, tvillingar.
2. Jag är gift sedan drygt 11 år.
3. Bor i villa i en liten ort strax öster om Göteborg.
4. Äger ett litet sommartorp i stora skogen i Småland.
5. Är hysteriskt rädd för spindlar. Hysteriskt rädd.
6. Älskar helger och lediga dagar.
7. Älskar att skratta.
8. Skrattar ihjäl mig åt folk som ramlar (inte om de skadar sig förstås)
9. Älskar att retas och skrämmas! (Inte alltid uppskattat av resten av familjen)
10. Älskar goda rödviner.
11. Älskar att laga mat och experimentera i köket! *skojar bara*
12. Tänker sällan till innan jag öppnar munnen. Pinsamt, men oftast kul för andra.
13. När jag tänker tänker jag oftast med magen. Och går på min magkänsla. Och när jag inte gör det går det oftast fel.
14. Jag är väldigt ofta ganska eller väldigt ironisk. Vilket gör att jag kan tycka att jag själv är oseriös även när jag är seriös. Jag har fått folk att tro att jag tycker synd om terrorister - jag var ironisk men ingen fattade det... (jag var helt ny på ett jobb, ingen kände mig och jag fick aldrig tillfälle att förklara mig!)


Så. Det var det. Vad snabbt det gick att fylla alla fjorton punkterna. Synd, för det var roligt. Det är alltid roligt att prata/skriva om sig själv. Men bra, då vet jag det nästa gång jag får bloggtorka - då kan jag fylla på med fjorton andra saker!

Hm. Blogga i punktform kanske kan vara något för mig?


Eh. Länka fjorton andra kommer jag faktiskt inte att göra *hukar mig för ägg och tomater*

Men snälla, Feel Free to Copy this utmaning! Det är alltid roligt att läsa fakta om andra!


5 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att läsa sådana här utmaningar!
    Det vidgar bilden av den som knapprat ned den.

    Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Som jag skrattade åt nr 11! Men nästa Award kanske det är sant. *tror*

    SvaraRadera
  3. Titti: Det är jätteroligt att läsa fakta om folk!

    Singelmamman: Tror du? Ja kanske, jag jobbar på det. Tro det eller ej!

    SvaraRadera
  4. Länka! Länka! Länka!
    *står beredd med tomater och ruttna ägg*

    Nej då. Jag skojar bara. Har redan fått två och kan inte komma på något mer att säga om mig själv. Det hjälper inte att jag tänker så det knakar.

    SvaraRadera
  5. Nilla: Jag skulle behöva länka alla och fler därtill! Eller behöva? Vilja snarare, för det är så kul att läsa om andra!

    SvaraRadera