fredag 22 januari 2010

Skönhetssömn

Den bästa sömnen får vi mellan kl 22 och 02 läste jag inne hos Ulrika Gabriel häromdagen. Och det har jag misstänkt länge, att sömnen före midnatt är den som är viktigast! Detta vägrar min man att tro på. Eller om han bara inte vill lyssna på sin kloka fru? Hm.

Min man går gärna och lägger sig toksent och sover halva förmiddagen.

Vi får se hur det blir i morgon bitti. Jag lär väl vakna vid åttatiden och han lär vilja sova vidare.

Jag går och lägger mig nu, inte så mycket för skönhetens skull - det är liksom försent, way too försent - som för trötthetens.

Och ja, jag har lite bloggtorka. En släng. Jag vet inte vad jag ska blogga om längre. Kanske ska ta en liten kortare paus... hitta nya idéer? Eller så blir allt bättre bara vi sover på saken?



5 kommentarer:

  1. Sov på saken och sen bloggar du igen imorgonbitti. Japp. *håller med*

    SvaraRadera
  2. Jag ska oxå sova nu men först ska jag tala om att du har fått en award av mig.

    SvaraRadera
  3. Nilla: Haha! Ja, ni får nog dras med mig ett tag till!

    Gafflan: Tack! : )

    SvaraRadera
  4. Klart det går över om man sover på saken. Men måste man alltså sova mellan 22-02? Jag tänker att det går väl lika bra mellan 23.58 - 07?

    SvaraRadera
  5. Singel: Jag skulle tro att om jag går och lägger mig kl 20 och sover till sisådär 04.30 skulle jag vakna med babyslät hy i ansiktet! Problemet är att jag omöjligt kan gå och lägga mig före 22. (Det är knappt att 22 är möjligt heller)

    SvaraRadera