söndag 17 januari 2010

Det tar sig!


Senast jag skulle göra matlista och sen en shoppinglista utifrån den, gick det inte så bra... (det blev inte så många middagar inhandlade)

Men idag! Idag har jag skrivit inköpslista och jag har lyckats få till två hela middagar, och så lite annat löst som man eventuellt kan få ihop till en eller två måltider till. Det tar sig!


Det kommer bli antingen köttfärssås och spaghetti eller något med falukorv (i ugn eller stroganoff) i morgon. Men det kan lika gärna bli tortellini (eh. Stor chans! Not), nudelsoppa eller färdiga köttbullar med mos (ja, pulver... fast nu har vi handlat hem potatis också - vuxenpoäng! - så nu kan det bli riktigt mos också)

Undrar om jag ska bestämma redan idag vilken rätt jag ska laga i morgon?
Fast då binder jag liksom upp mig.
Och då är jag tvungen att laga det också.
Jag vill helst slippa undan. Trots att jag vet att det inte går. Eller jo, det går, men då är alla hungriga och jag blir världens sämsta husmor. Igen. Inget jag rekommenderar.

5 kommentarer:

  1. Planera på morgonen och ta upp ur frysen, så går det liksom lite snabbare då!

    SvaraRadera
  2. Det är mer än jag har fått gjort idag. Seghelg är bara förnamnet! Duktig är du :-)

    SvaraRadera
  3. Mita: På morgonen hinner jag inte tänka på middagsmat... men det kanske tar sig det också?

    Osloskånskan: Tack! Känner mig lite duktig faktiskt!

    SvaraRadera
  4. Wow! Jag har verkligen inte planerat, och orkar inte göra listor, blir arg av bara tanken på listor.

    SvaraRadera
  5. Imorrn blir det lasagne!! Jag gillar att veta dagen efter vad för tråkigheter som ska hända....gillar NIX att laga mat varenda dag!! Sådeså!!
    Kram A

    SvaraRadera