onsdag 23 maj 2012

Ännu en arbetsdag

Yngsta ska inte på pingisen idag. Hon haltar och har ont i knäna efter gårdagens vurpa. Jag behöver inte ut och köra bil. Yey!

Dock skulle jag behöva åka iväg och fixa mina glasögon. Flaskbottnarna har kommit till optikern nu. Och dum som jag var (som vanligt alltså) tänkte jag inte på att skicka med bågarna med optikern (min bror) när jag träffade honom i måndags kväll. Om jag gjort det hade de varit klara nu. Då kunde jag fått dem någon annan dag. Nu måste jag själv åka in med bågen och vänta medan de sätter in nya glasen. Jobbigt. Tråkigt.

Jag vill inte sätta mig i bil denna soliga sköna dag. Jag är trött. Lat. Och vill vara hemma.

Nähä, vad tror vi om att istället ta dagens andra kopp kaffe på altanen? I skuggan under parasollet. Det låter inte dumt.

       .

1 kommentar:

  1. Här kommer coachen Åsa: sluta genast säga att du är dum. Du ska säga snälla saker om och till dig själv.
    Stoppa den där larviga självkritikern i en soppåse och släng!
    Tumme?

    SvaraRadera