måndag 14 maj 2012

Inte konstigt att jag famlar i blindo

Yngsta dottern har fått sina glasögon idag. Lyckan! Vi trodde de skulle komma på onsdag så glädjen när jag fick sms om att de var klara. Glädjen!

När vi satt och åt för en stund sen skulle jag skoja till det lite som den roliga tjej jag kan vara och bad att få låna dem. Jag höll dem framför mina egna glasögon bara för att se vad som hände, liksom. Som när folk utan synfel får testa ett par glasögon med styrka. Gissa om jag blev förvånad när jag plötsligt fick perfekt syn!?!

Det är ju inte det att jag inte vet att jag ser dåligt (och det var ju därför jag var hos optikern i fredags), men jag hade nästan glömt bort hur det var att se riktigt bra!

Gissa om jag längtar tills jag får mina nya slipade flaskbottnar glas?!!
     .

1 kommentar: