fredag 11 maj 2012

Äntligen fredag!

Trött idag. Och har en febrig son hemma.

I eftermiddag ska jag och yngsta dottern till optikern. Jag för att skaffa starkare glasögon och dottern för att kolla synen. Eventuellt är hon närsynt, precis som jag.

Jag är på väg mot flaskbottnar. Många blir ju översynta på äldre dar (vid fyllda 40) och jag har länge hoppats på det. Det skulle i så fall kompenserat för min närsynthet. Men icke. Jag får i stället galopperande sämre brytningsfel. Vilket gör att jag ser åt skogen illa. Jag går och kisar i mina glasögon. Känner inte igen folk. Ser inte vilka som sitter i bilar. Ser inte ens registreringsnumret förrän bilen är nästan förbi mig.

Folk tänker nog redan hon är bra nonchalant hon ...

En uppsättning linser och linsvätska ska jag också skaffa mig. Eftersom jag tränar så himla flitigt. Eller inte.

Jo, en intressant sak till, när jag ändå är igång och delger en massa spännande saker. Jag har ett munsår som kliar och sticker som satan! Vad snygg jag kommer vara på festen i morgon. Å så himla himla roligt då.

Men nu: frukost!
.

4 kommentarer:

  1. Glasögon är skit. Jag tror att jag också behöver nya.

    SvaraRadera
  2. Se det positivt. Nu när du har ett munsår behöver inte flaskbottnarna i glasögonen bli ett så stort problem.
    Ha så trevligt på festen

    SvaraRadera
  3. Gah! Glasögon är jobbigt. Jag har fått proggressiva och efter det känns det som jag bara vinglar runt i världen. Har aldrig sett så dåligt i hela mitt liv. För 5000:-?!
    Men du, kul med fest!!!!

    SvaraRadera
  4. Åsa: Det är skit när de inte fyller sin funktion.

    Lippan: Haha! Ja, så kan man se det, om man är positiv.

    Cina: Att det ska vara så satans dyrt!! Progressiva glas hoppas jag att jag slipper. Det verkar jobbigt... Jag tycker jag blir snurrig när jag sätter i ett par linser, som är skarpare än mina glasögon. Sen blir jag snurrig igen när jag tar ut dem och sätter på mig glasögonen.

    SvaraRadera