torsdag 31 maj 2012

Kanske någon näringsbrist?

Jag undrar över den här tröttheten. Är det verkligen normalt? Visst, den är inte konstant, för vissa dagar har jag hur mycket energi och ork som helst, men när den slår till en dag efter nio timmars sömn börjar jag undrar.

Kanske är det tillfälligt bara. Kanske har jag en förkylning som ligger och lurar (alla dessa snuviga dagisbarn!), kanske är det att jag vissa kvällar nattsuddar lite för mycket? Kanske är det vädret? Jag vet inte, men i morgon är det jag som åker och köper mig en flaska Blutsaft - fullproppad med näring från växtriket som bland annat innehåller B-vitamin och Järn. Det blir nog bra. Det har hjälpt förr.

Att dra ner på tempot är inte att tänka på. Är jag pigg och full av lust att göra saker måste jag få göra saker, annars blir jag tokig! Men kanske att jag ska försöka ändå med det här med tempot ... andas lite lugnare, prata lite långsammare och röra mig lite mer kontrollerat - då kanske jag inte river ner saker i tid och otid, går in i dörrkarmar eller slår i tår i stolar. Det hade faktiskt varit väldigt skönt!

Jag börjar med det en annan dag, nu ska jag gör mig i ordning för natten och krypa ner i sängen. Måste sova.
       .

2 kommentarer: