onsdag 23 maj 2012

Mycket nu (en väldig massa ... blaj)

Eller i morgon.

Jag funderar på hur jag ska få ihop det.

Måste jobba mellan 9 och 13.
Klockan 16 ska jag träffa några tjejer i stan. Måste kolla om det är 16-nollnoll eller kanske 16-trettio. Det framgick inte.

Däremellan ska jag hinna med ett besök hos optikern och få mina nya glas insatta. Så att jag får synen tillbaka! Det kan ta alltifrån 30 minuter till två timmar!

Och nu är frågan. Jag kräver inga svar, måste bara få ställa frågan. Ska jag åka hem efter jobbet och duscha och byta kläder, eller ska jag byta kläder på jobbet innan jag går därifrån? Om jag gör det kan jag åka in till stan direkt, för då tar jag bilen till jobbet. Men då får jag skippa vinet på kvällen. Vilket inte gör så mycket eftersom jag ska jobba dagen efter (visserligen sen eftermiddag, men ändå.)

Men: om det går fort hos optikern har jag en massa tid över. Till vad? Klippa mig? Hur stor är chansen att jag får tid på studs?
Gå och shoppa på stan? Har inga pengar, och de jag har sparade ska gå till semestern.

Så.

Och så är det bilkörning på det. Som jag avskyr. Men jag har en lösning, tror jag. Jag parkerar vid optikern, går ner på stan, träffar tjejerna och går sen upp igen för att hämta bilen och köra hem.
Fördel: slippa köra mitt i smeten och hitta parkering.
Nackdel: Jag kommer vara genomsvettig när jag träffar dem. Jag kommer vara genomsur på mig själv när jag ska promenera och hämta bilen senare på kvällen.

Lösning: Jag kör leden runt stan och slipper på så sätt värsta citytrafiken ... nej, det gör jag inte. Eller så gör jag det. Korsvägen är bara att glömma i rusningstrafik. Aschebergsgatan likaså.

Ett annat alternativ: jag åker in lite senare, lämnar bågen till optikern, och min bror (optikern) tar sedan med sig dem hem till sig och jag åker hem till honom och hämtar glasögonen innan jag åker hem!

Jamen fy fan vad krångligt mitt liv är ibland. Tyst! Säg inte vad ni tänker! För mig är det krångligt, sådana här saker. Bilkörning i stan. Hitta parkering. Hålla tider.

En annan jättejobbig sak: Är bilen tankad?

Ärligt talat. Jag vägrar tanka. Då får det bli bussen i alla fall. Det skulle lösa en hel del problem. Förutom att jag inte vet om jag laddat mitt busskort med kontanter.

*gaaaaaaaaaaaaaah*
.

1 kommentar:

  1. Oj jag blev stressad bara av att läsa.
    Och det säger inte lite när det kommer från mig;)

    SvaraRadera